Gezondheid

Fit en gezond blijven in tijden van corona

Houdt jezelf in beweging zonder sportschool

Voor de meesten onder ons die graag na of voor het werken even naar de sportschool gaan is het een behoorlijke domper dit niet te mogen. Sportscholen in het hele land moeten nog steeds hun deuren gesloten houden. Dus even je hoofd leeg maken door te werken aan je gezondheid is er nog steeds niet bij. Daarom is het belangrijk om voor jezelf een paar handige sport tips voor thuis in acht te nemen.

Je kunt voor jezelf alles drastisch omgooien door allerlei apparaten te gaan bestellen. Dit is voor mensen die de ruimte en het geld ervoor hebben geen probleem. Maar niet iedereen kan zich deze luxe permitteren. Je hoeft het doel: het aan je lichaam werken door af te vallen, sterker of gezonder te willen worden niet te veranderen. Het enige wat veranderd is de training locatie en misschien je uitrusting.

Probeer uitrustingen voor kleine ruimtes

Bewegen is niet alleen fysiek, maar betekent ook je brein goed verzorgen. Dit bereik door het doen van aerobe oefeningen, weerstandstraining en rek-en-strek oefeningen. Geef jezelf een goede aerobe training met een springtouw. Dit hoeft niet saai te zijn door wat variatie in de oefening te brengen. Spring niet constant met beide benen, maar wissel dit af en toe van het linker naar het recht been.

Spring van links naar rechts, trek de knieën wat hoger op of slinger het touw achterwaarts. Ook zijn er diverse apps te downloaden die oefeningen omvatten zoals, burpees, squat sprongen, lunges, push-ups enzovoort. Dit zijn praktisch allemaal handige sport tips voor thuis die jezelf makkelijk kunt uitvoeren.

Weerstandstraining zonder sportschool

We gaan liever naar de sportschool, daar hebben ze immers een ruime variatie aan apparatuur. Gelukkig is er om weerstandstrainingen te doen een goede oplossing. Hiervoor zijn bijvoorbeeld weerstandsbanden verkrijgbaar om bepaalde spiergroepen toch te kunnen prikkelen. Weerstandsbanden kunnen je ook helpen om bewegingen van het lichaamsgewicht moeilijker te maken.

Of weerstand te bieden bij specifieke oefeningen voor de biceps of triceps. Sommige bedrijven verkopen dumbells en kettlebells waarvan je het gewicht kunt aanpassen, zodat je niet een hele set hoeft aan te schaffen. Dit is allemaal kleinschalig spul dat niet veel ruimte in beslag neemt, maar er wel voor zorgt dat je lichaam niet in verval raakt.

Maak voor jezelf enkele strategieën

Neem voor jezelf een doel in gedachten. Ben je nu verplicht om meer thuis te werken, vindt dan enkele manieren om een paar ‘natuurlijke’ beweging pauzes in je werkschema op te nemen. Houd in het schema bij wat je allemaal doet, om jezelf verantwoordelijk te maken voor je conditie. Je brein goed verzorgen begint bij het bijhouden van een dagelijkse goede routine en je zult merken dat je zonder sportschool je toch lekker in je vel kunt voelen. Lichaamsbeweging gaat verder dan het fysieke en kan enorme gevolgen voor de mentale prestaties.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *